utorok 21. augusta 2012

4.časť 2/2

Zvyšné hodiny som sa poväčšinou len zoznamovala s učiteľmi a s Renom ani s Bonie som už hodiny nemala. Keď som sa rozhodovala, kam si sadnúť, Bonie ma kývaním rukou zavolala k sebe. Sedela vonku na trávniku s vystretými nohami, kde sedelo veľa ľudí, ale len väčšinou osamote.
"Čo tak sama?" Opýtala som sa a sadla si vedľa nej.
"Neviem, som asi samotár čo sa týka jedenia. Vlastne nezapadám ani do jednej zo školských skupín," ukázala naokolo. Mala na mysli roztlieskavačky, ľudí s vedeckého krúžku a podobne.
"Aha a čo nováčikovia?" Usmiala som sa a nadvihla obočie. Rozbalila som si nutričnú tyčinku a vystrela nohy pred seba.
"Ty sa mi páčiš," usmiala sa na mňa, "a mám taký dojem, že mi tu založíme novú celkom jedinečnú skupinku ľudí."
"Beriem ťa za slovo. Ale čo som si všimla poznáš celkom dosť ľudí, nie?"
"Jasné, kamarátim sa takmer so všetkými čo niečo znamenajú, ale nemám moc záujem byť s nimi najlepšia kamoška," mrkla na mňa, "hlavne čo sa týka dievčat. Vieš neni som na tie veci typu BFF" pri poslednom slove pokrčila prstami a naznačila uvodzovky, "a aby dievča sedelo so športovcami, tak taká výsada tu ešte neni zavedená," zasmiala sa.
"Takže Ren a Josh patria pod aký rebríček?" Bonie, ktorá sa za ten čas na mňa ani nepozrela, pretože si niečo robila na foťáku, sa po mojej poslednej otázke na mňa zvedavo pozrela.
"Ren a Josh sú pod rebríčkom športovci. Hrajú v družstve vodného póla, kde je Ren kapitánom," zase obrátila svoju plnú pozornosť foťáku.
"A ten Ren, čo je zač?" Zatiahla som akoby náhodou.
"Počuj, nepáči sa tu niekomu Ren?" S pobaveným úškrnom sa na mňa opäť otočila.
"Čože? Nie!" Protestovala som. Keď jej úškľabok nepovolil, vzdala som to. "Možno. Zdá sa mi celkom milý, to je všetko."
"Nuž, nelíšiš sa od ktoréhokoľvek dievčaťa na škole. Dokonca aj mne sa páčil, keď som ho ešte moc nepoznala," zamyslela sa, "áno bolo to minulý rok. Povedala som mu to a on ma veľmi citlivo poslal kade ľahšie a povedal mi, že by sme mohli byť kamaráti. Potom ma zoznámil aj s ostatnými chalanmi z družstva a odvtedy som sa pozoznamovala skoro zo všetkými zo školy."
"Vieš to je ten chalan, čo som ti spomínala, že mi pomohol nájsť tú triedu ešte ráno," povedala som. Mierne prižmúrila oči a tentoraz som si vyslúžila od nej plnú pozornosť.
"Pozri Ami," stíšila hlas a naklonila sa ku mne, "Ren je pekný, obľúbený, s každým vychádza dobre, je kapitán vodno-pólového družstva, dokonca hráva aj futbal, kde je Quarterback, čo skoro znamená to isté ako kapitán. Áno, v podstate dokonalý chlapec, lenže on si dievčatá nevšíma, potom čo...," nestihla dopovedať.
"Počkaj, chceš mi povedať, že on je to?" Skočila som jej do reči.
"Preboha Ami, nechaj ma dopovedať. Nie je gay! Len," odmlčala sa a odvrátila odo mňa zrak, "vieš nerada o tom rozprávam, ale okej. Chodil s jedným dievčaťom. Boli spolu od ôsmej triedy a vydržalo im to až do druhého ročníka, ale to dievča malo autonehodu keď išla s rodičmi. Bol tu s toho fakt ošiaľ. Všetci jej chodili zapaľovať sviečky pred jej skrinku, na pohrebe bola polovica mesta a Renovi stále každý prial úprimnú sústrasť a pýtali sa ho ako sa má. Čo myslíš, ako sa asi mohol cítiť, keď mu to stále niekto pripomínal? Keď sa to ako tak utriaslo a dievčatá zistili, že je volný, začal sa stavať zástup dievčat. Lenže on ju naozaj ľúbil a odvtedy nemal nikoho. Každú poslal preč." 
"Ja," preglgla som, "naozaj neviem čo na to povedať. Bože, neviem si to ani predstaviť," habkala som slová, "čo sa stalo s jej rodičmi?"
"Jej mama musela brať antipsychotiká a odsťahovali sa preč," za ten deň čo som ju poznala, mala neustále sviežu tvár a na perách jej svietil úsmev, no teraz ju mala pochmúrnu a pery stisnuté. Zrak som uprela do zeme a keď videla, že nič nepoviem, dodala: "nerob si nádeje Noami, urobí presne to, čo robí už dva roky. Odmietne ťa. Radím ti, nerob si nádeje." Pozrela som sa na ňu a jej pery ma obdarili jemným úsmevom v ktorom bola ľútosť aj smútok. Oči mi mimovoľne pozreli pred seba, kde sedel Ren s kamarátmi na jednom z vonkajších stolov. Keď si všimol, že naňho hľadím, radšej som odvrátila zrak.


PS: Tu je malý dodatok ohľadom toho Amerického futbalu. Sú tu zostavy hráčov, kde je aj práve vysvetlený význam Quarterback-a. Odporúčam prečítať, aspoň sa aj v tomto ohľade lepšie včítate do postavy (Rena). 

Rozostavenie hráčov na ihrisku v Americkom futbale

6 komentárov:

  1. Je to perfektné... 1D mi tu vôbec nechýba... Ale mohla ny si dať fotky postáv... Pre predstavu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. zapracuj na fantázií.. mne osobne je vždy jedno keď dajú nejaké baby na poviedke "fotky" postáv, ja si predstavím aj tak postavy po svojom, pretože každému sa páči niečo iné a ja chcem aby boli podľa každého krásny a tak dávam viac menej voľnosť vašim fantáziám, a mimo to, mne sa páči viacej popis ako nacapená fotka :)a ďakujem xxx

      Odstrániť
  2. Chudáčik Ren :/
    je to amazayn :D... postavy netreba aspoň si tam môžem predstaviť seba :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D:D vidíš to, ale v rámci možností ja som ich tam aj trochu popísala hej a dakujem :)

      Odstrániť
  3. nemusis dat forky postav :) konecne si ich predstavujem podla svojej fantazie :)..tento vzhlad nie je zlý, je pekný ale nečíta sa to práve najlepšie :/..kontrast mi ťahá oči :D asisom blbá :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne to som aj chcela (: no ja som už bola aj na stránkach, kde mi to fakt ťahalo oči a tie texty sa nedali ani čítať, ale toto mne neťahá neviem hádam sa na to dá zvyknúť :D :)

      Odstrániť