utorok 12. júna 2012

30.časť

V sobotu ma zo spánku zobudil budík. Bolo sedem ráno. Z Carly ostré zvonenie ani nepohlo a ďalej tvrdo spala. Potichu, ešte so zatvorenými očami som prešla do kúpeľne. Vošla som do sprchy a pustila horúcu vodu. Bol začiatok októbra a v Londýne je to takmer samí dážď alebo zamračená obloha okrem výnimočných dní, kedy sa vyčasí a svieti slnko.  

Mokré vlasy som si zabalila do uteráka a na seba som si navliekla môj obľúbený župan. Umyla som si zuby a nakrémovala tvár. Bolo 7:40. To znamená že mám ešte hodinu čas. Bola som trochu nervózna, no zároveň som sa tešila. Otvorila som šatník a rozmýšľala, čo si obliecť. Obliekla som si hnedé úzke gate, biele tielko a navrch biely pletený sveter. Do hnedej koženej tašky som si zabalila šedé volnejšie tepláky, tmavo modré volné tričko so širokým výstrihom a vysoké biele botasky adidas, kľúče, doklady, mobil a drobnosti. Vlasy som mala ešte vždy mokré a tak som si ich vyfénovala a vyžehlila. Na tvár som si dala korektor, jemnú vrstvu krycieho krému a riasenku. Potichu som sa obula a vyšla z izby. Na tvár som si dala okuliare a kedže na raňajky čas nemám, kúpila som si len čiernu kávu a nastúpila do taxíka. Vodičovi som podala malý papier kde bola napísaná adresa a o 20 minút sme už zastavili pri peknej modernej budove v centre Londýna. Zaplatila som a keď som vchádzala, bola som príjemne prekvapená. Vošla som do veľkej haly, kde predo mnou bola recepcia. Na ľavej strane boli presklené dvere do ďalšej haly a vedľa nich boli schody a výťah. Po pravej strane boli čierne kožené sedačky a za nimi bolo veľké akvárium. Samé sklo a mramor.



Po pár opýtaniach som sa dostala do veľkej halovej chodby, kde na konci boli dvojité dvere. Zaškvŕkalo mi v bruchu a uvedomila som si, že na raňajky som mala len kávu. Po pravej strane boli na moje šťastie dva automaty. Jeden na nápoje a druhý obsahoval balené sendviče a sladkosti. Podišla som k stroju, no keď som si vytiahla peňaženku, zips na drobné som mala otvorený a všetky mince na dne tašky. Na chodbe za mnou som počula hlasy, no ani som sa neotočila a ďalej sa hrabala v taške. Na pravom ramene sa mi sveter zošuchol po lakeť a keď sa mi niečo teplé jemne dotklo pleca, zľakla som sa a narazila si hlavu do automatu.
"Do riti!" Zahrešila som celkom nahlas po slovensky. Uvedomila som si, že to sa ma len niekto nechtiac dotkol keď išiel vhodiť mince do automatu, no ešte stále som si šúchala odreté čelo.
"Prepáč, nechcel som ťa vystrašiť," povedal trochu roztrasený hlas, zrejme tušiac, že to, čo som vyslovila nebol pozdrav. Zdvihla som tvár a prezrela si môjho útočníka. Bol to kučeravý chlapec so zelenými očami.
"To nič," povedala som trochu podráždene. Hlavu som si narazila celkom silno a trochu ma začala bolieť.
"Čo si dáš?" Opýtal sa ma s úsmevom.
"Čo?" Nechápala som prečo ho to zaujíma.
"Pozývam ťa ako odškodné," ešte širšie zdvihol kútiky a mala som chuť mu ten úškrn zraziť s tváre.
"Tak potom sendvič s kuracím mäsom," odpovedala som. Vhodil mince do automatu a stlačil tlačítka. Zakiaľ sa spúšťal automat, obzrela som si ho. Mal tmavo modré rifle, čierne sako, pod tým biele tričko a obuté mal hnedé topánky. Zachytil môj pohľad načo som mierne prižmúrila oči, no on sa len ďalej usmieval. Pribehol k nám ďalší zo skupiny.
"Harry, pod, Paul ťa volá," chcel sa hneď otočiť, no zaregistroval aj mňa.
"Prepáč, ja som Niall," predstavil sa, "vy sa poznáte?" Opýtal sa Harryho, no odpovedala som ja.
"Nie, nepoznáme. Ja som jedna z tanečníčok," usmiala som sa na blondiaka.
"Ou, dúfam že všetky budú také pekné ako ty," žmurkol na mňa no ja som zdvihla obočie. Harry zadržiaval smiech, keď videl ako sa tvárim.
"Dobre Nialler, toto ti nevyšlo," potľapkal ho po ramene.
"Čo?" Niall nechápavo zvraštil obočie. No len mávol rukou, "Harry, máš už prísť. Rád som ťa spoznal," otočil si na mňa, usmial sa a kráčal naspäť smerom k veľkým dvojitým dverám na konci chodby.
"Ja som sa asi ešte nepredstavil. Som Harry," podal mi ruku s milým úsmevom. V druhej ruke mi podával sendvič z automatu.
"Ahoj, ja som Barbora," prijala som nastavenú ruku a zobrala si sendvič. Keď som už kráčala smerom k sále, dobehol ma.
"Takže ty si z tej umeleckej školy?" Opýtal sa.
"Áno," odpovedala som a prežúvala prvé sústo.
"Mám taký pocit, že som ťa už videl, no neviem si spomenúť kde," povedal si skôr pre seba ako mne. Sendvič mi v ústach zabehol, pretože som doteraz dúfala, že to nespomenie. Pohotovo ma buchol po chrbte, o trochu silnejšie než je zvyčajné.
"Bože zbláznil si sa?!" Vyslovila som nezmyselnú otázku a šúchala si kríže.
"Prepáč, radšej sa ťa už nedotknem," zasmial sa a zdvihol ruky, akože sa vzdáva.
"Nevadí. Možno si si ma len s niekým pomýlil," odpovedala som.
"Možno," odbalil si tyčinku a začal jesť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára