nedeľa 3. júna 2012

26.časť 1/2

Domov sme prišli skoro ráno. Tašky sme nechali položené pri dverách. Len som vošla do izby tak isto ako aj otec, hodila som na seba nočnú košeľu. Zavrela som oči a behom pár sekúnd som zaspala.

"Ráno" som sa zobudila o tretej poobede. Vošla som do kúpeľne a dopriala si dlhú sprchu. Vlasy som si nechala volne uschnúť a hodila som na seba len krátky župan. Za dverami ocinovej spálne som počula len chrápanie. Keď som otvorila chladničku, nič v nej pochopiteľne nebolo. Nemala som inú možnosť, len ísť do obchodu. Najprv som si vlasy vyfénovala, zaplietla dlhý cop na boku hlavy a ako čelenku som si dala tenkú bordovú šatku. Zo skrine som si vytiahla džínsové krátke gate, biele conversy a volné biele tričko. Slnko už silno svietilo a tak som si na oči ešte dala okuliare, zobrala mobil a peňaženku a na stole v kuchyni som nechala malý odkaz.

Teplé slnko bola príjemná zmena od upršaného Anglicka. Cestou do potravín som si kontrolovala mobil. Mala som smsku od Niny. Dohodla som sa s ňou, že k nej večer prídem.

Keď som prišla domov, otec už bol hore.
"Dobré ráno spachtoš," usmiala som sa. Ešte mal zalepené oči a strapaté vlasy.
"Ahoj, ach ty si poklad, že si bola v obchode," odvetil mi, "večer pôjdem na väčší nákup."
"Okej, hodíš ma potom k Nine?" Opýtala som sa.
"Môžem, budeš tam spať alebo cestou naspäť ťa zoberiem?"
"Nie. Myslím, že spať tam nebudem. Chcem byť teraz chvíľku len doma. Bolo by fajn keby pre mňa aj prídeš," bola som rada že sa nemusím trepať v mhd domov.
"Dobre, najem sa a potom musím ísť na dve-tri hodiny do práce. Pokým si bola v obchode, volala mi babka, že sa zastaví na chvíľu."
"Dedko nepríde?" Potešilo ma že príde, dlho som ich oboch nevidela a ako poznám starkú, tak tu začne variť a upratovať.
"Nie, len babina," odvetil mi zo schodov. Počula som ako sa zavreli dvere na kúpeľni.

Urobila som praženicu, k tomu zeleninu a pečivo. Otcovi som uvarila kávu a ja som si spravila zelený čaj.
"Si asi dlho nejedol," zaškerila som sa na ocina. Hltal to do seba akoby týždeň hladoval.
"Aj to, ale aj sa ponáhľam," zasmial sa. Odložil riad do drezu, dal mi pusu na líce, zobral si kľúče a tašku a vchádzal do garáže. Pozrela som na hodinky, bolo 15:42. Vstala som, špinavé riady som dala do umývačky a zapla umývanie. Do izby som si odniesla moje kufre a ocinov veľký som nechala pri jeho dverách. Takmer všetky veci potrebujú vyprať. Topánky, bundy a šál som si uložila naspäť do šatníka. Tričká, nohavice, spodné prádlo a pár svetrov som si dala na jednu veľkú kopu. Pokúsila som sa do rúk nabrať čo najviac vecí a mierila som do malej práčovne. Zrazu som počula ako niekto otvára dvere a vzápätí som už videla babku.  
"Starká, ahoj!" Usmiala som sa na ňu poza veľkú kopu oblečenia ktorú som mala na rukách.
"Zlatíčko, počkaj pomôžem ti," odložila si tašku a nazula papuče.  
"Nie netreba, hneď sa vrátim," veci som odniesla pri práčku a dala prať časť vecí.
"No pod sem nech si ťa vystískam," prišla ku mne z kuchyne, keď som zišla zo schodov. Bola taká vysoká ako ja a mala som pocit že dlho nepotrvá a budem vyššia. Objala ma a vlepila mi pusu na obe líca.
"No povedz mi ako bolo," usmiala sa, "ja vám zatiaľ niečo uvarím, lebo tu nič nemáte." Začala vyberať so svojej tašky potraviny.
"To nieje treba, večer ide ocko do obchodu," akoby ma nepočula a už vyťahovala zeleninu.

Hovorila som jej príhody s Talianska a aký je Londýn krásny. Aj o tom, že ma tam prijali na školu. Zagratulovala mi a rozprávala mi o tom, ako boli s dedkom v Chorvátsku. Mali menší karavan ešte z čias, keď bol otec malý a každé leto s ním chodili do nejakého kempingu pri more. Keď som bola menšia, sem tam ma brávali aj zo sebou.
"..No a predstav si, takmer sme si mysleli že sa nedostaneme domov," hovorila so smiechom príhodu, ako ich zastavili colníci a prehľadávali im veci kvôli drogám. V zámke zaštrngotali kľúče a objavil sa otec.  
"Mami, ahoj," prišiel k babke a objal ju.
"Rudko, ako sa máš?" Opýtala sa ho babina.
"Dobre, porozprávaj mi, ako ste sa mali s otcom," vypytoval sa a posadil za stôl.

Rozprávali sme sa ešte dve hodiny a popri tom sme sa aj navečerali. Keď sme už dojedli, babka sa zberala na odchod.
"Kam ideš?" Opýtala som sa.
"Počkaj, hodíme ťa domov," navrhol otec a išiel sa obliekať.
"Ale prosím vás. Idem autobusom," odvetila.
"Nie počkaj, mňa otec zavezie kamarátke a ide do obchodu, takže ťa kľudne zoberieme domov," usmiala som sa a posadila ju znovu na stoličku.
"Idem sa obliecť, tak tu na nás počkaj," povedala som.

Vošla som do kúpeľne a umyla si zuby. Vlasy som mala ešte vždy zapletené a vo vlasoch čelenku. Zo skrine som vytiahla úzke slim rifle a volné biele tričko so širokým výstrihom, ktoré mi padalo cez rameno. Obula som si krémové balerínky a do malej hnedej tašky som si zobrala mobil a peňaženku. Keď som schádzala dolu a vošla do kuchyne, babka tam už umývala riad.
"Babi, prečo sa obťažuješ? Ved to stačí dať do umývačky," zasmiala som sa. Do kuchyne prišiel aj otec a zasmial sa spolu so mnou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára